Kalendarium szkoleniowe

Szkolenie z diagnozy ADHD

Diagnoza, konceptualizacja i praca terapeutyczna z osobami neuroróżnorodnymi z ADHD – teoria i praktyka
Kiedy: 28 września 2024 (sobota) w godzinach 9:00-17:00.
Dla kogo: specjalistki i specjaliści psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, którzy są zainteresowani/-e problematyką spektrum autyzmu, pracujący/- lub planujący/-e pracować z osobami neuroróżnorodnymi (zarówno dziećmi, jak i dorosłymi)
Koszt: 500 zł
Forma szkolenia: online, poprzez platformę Zoom

Tematyka szkolenia:

  1. ADHD: charakterystyka, kryteria diagnostyczne wg DSM-5 i ICD-11.
  2. Diagnoza ADHD: (1) dla kogo diagnoza i dlaczego jest ważna w życiu dorosłym?; (2): diagnoza różnicowa z innymi zaburzeniami, w tym neurorozwojowymi; (3) narzędzia diagnostyczne: DIVA-5, Conners, IDS.
  3. Farmakoterapia w ADHD: omówienie możliwości leczenia psychiatrycznego i jego znaczenia dla funkcjonowania osób z ADHD.
  4. Kobiety a ADHD: specyfika objawów ADHD u kobiet, diagnoza różnicowa objawów ADHD u kobiet a innych zaburzeń.
  5. Terapia i wsparcie psychologiczne nastolatków oraz dorosłych z ADHD: przegląd protokołów terapeutycznych, omówienie ich plusów i minusów, hierarchia potrzeb.

Forma prowadzenia szkolenia:

  • Wykład multimedialny,
  • Ćwiczenia indywidualne,
  • Praca na przypadkach (tzw. case studies),
  • Dyskusja w grupie.

Prowadząca:
dr Anna Pyszkowska – Psycholożka, doktorka nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, psychoterapeutka po ukończonym czteroletnim szkoleniu w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej (nr certyfikatu 1619), adiunktka w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Współpracuje z młodzieżą i dorosłymi w kryzysie psychicznym, a także z osobami w spektrum autyzmu i/lub z ADHD w oparciu o terapię akceptacji i zaangażowania (ACT) i techniki poznawczo-behawioralne. Ukończyła szkolenia z obszarów Racjonalnej Terapii Zachowania, Dialogu Motywującego, ACT i podstaw terapii schematów. W pracy naukowej zajmuje się tematyką zinternalizowanej stygmatyzacji oraz doświadczeniami osób neuroróżnorodnych i z mniejszości, co przekłada na swoją pracę terapeutyczną. Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W ramach działalności w naszym centrum poza psychoterapią, prowadzi diagnostykę pacjentów pod kątem spektrum autyzmu i ADHD oraz organizuje szkolenia specjalistyczne w tym zakresie.

Osoby zainteresowane prosimy o uzupełnienie formularza zgłoszeniowego. Po jego wysłaniu drogą e-mailową powiadomimy Państwa o dostępności miejsc i prześlemy dalsze informacje dotyczące uiszczenia opłaty za udział w spotkaniu.

ZAPISY: https://forms.gle/GfC7uF4qDHnhPUQ86

Dodatkowe informacje:
Uczestnicy otrzymają certyfikaty udziału z zaznaczeniem 10 godzin dydaktycznych. W razie pytań prosimy o kontakt pod adresem kontakt@konkret-psychoterapia.pl

Szkolenie z diagnozy spektrum autyzmu

Diagnoza, konceptualizacja i praca terapeutyczna z osobami neuroróżnorodnymi ze spektrum autyzmu – teoria i praktyka
Kiedy: 7-8 września 2024.
Dla kogo: specjalistki i specjaliści psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, którzy są zainteresowani/-e problematyką spektrum autyzmu, pracujący/- lub planujący/-e pracować z osobami neuroróżnorodnymi (zarówno dziećmi, jak i dorosłymi)
Koszt: 800 zł
Forma szkolenia: online, poprzez platformę Zoom
Godziny szkolenia: sobota 10.00-17.00, niedziela 9.00-16.00

Tematyka szkolenia:

  1. (Zaburzenia ze) spektrum autyzmu: charakterystyka, kryteria diagnostyczne wg DSM-5 i ICD-11, broad autism phenotype.
  2. Diagnoza spektrum autyzmu: dla kogo diagnoza?; diagnoza różnicowa z uwzględnieniem innych zaburzeń neurorozwojowych i rozpoznań psychiatrycznych.
  3. Narzędzia diagnostyczne spektrum autyzmu: ADOS-2, ADI-R, AQ, M-CHAT, CAT-Q.
  4. Konceptualizacja przypadku – na co zwracać uwagę, gdy chcemy w pełni zrozumieć osobę, z którą pracujemy.
  5. Kobiety na spektrum: charakterystyka, kryteria, diagnoza. Omówienie pojęcia kamuflażu społecznego.
  6. Rozwój społeczny i emocjonalny osób ze spektrum: teoria umysłu, naśladowanie, regulacja emocji.
  7. Terapia i wsparcie psychologiczne osób na spektrum: znaczenie ableizmu dla form terapii, cechy autystyczne jako potencjalne zasoby jednostek oraz elementy wzmacniające terapii.
  8. Terapia i wsparcie psychologiczne osób ze spektrum: współczesna terapia behawioralna, trening umiejętności społecznych, terapia poznawczo-behawioralna, terapia dialektyczno-behawioralna i ACT w pracy z osobami ze spektrum.
  9. Rodzina osób na spektrum: potencjalne i typowe trudności oraz znaczenie spektrum dla funkcjonowania systemu rodzinnego; wsparcie psychologiczne rodzin osób z diagnozą spektrum autyzmu.

Prowadząca:
dr Anna Pyszkowska – Psycholożka, doktorka nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, psychoterapeutka po ukończonym czteroletnim szkoleniu w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej (nr certyfikatu 1619), adiunktka w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Współpracuje z młodzieżą i dorosłymi w kryzysie psychicznym, a także z osobami w spektrum autyzmu i/lub z ADHD w oparciu o terapię akceptacji i zaangażowania (ACT) i techniki poznawczo-behawioralne. Ukończyła szkolenia z obszarów Racjonalnej Terapii Zachowania, Dialogu Motywującego, ACT i podstaw terapii schematów. W pracy naukowej zajmuje się tematyką zinternalizowanej stygmatyzacji oraz doświadczeniami osób neuroróżnorodnych i z mniejszości, co przekłada na swoją pracę terapeutyczną. Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W ramach działalności w naszym centrum poza psychoterapią, prowadzi diagnostykę pacjentów pod kątem spektrum autyzmu i ADHD oraz organizuje szkolenia specjalistyczne w tym zakresie.

Forma prowadzenia szkolenia:

  • Wykład multimedialny,
  • Ćwiczenia indywidualne,
  • Praca na przypadkach (tzw. case studies),
  • Dyskusja w grupie.

ZAPISY: https://forms.gle/MQvLb4E2mTrx2TP39

Dodatkowe informacje:
Uczestnicy otrzymają certyfikaty udziału z zaznaczeniem 20 godzin dydaktycznych.